«Κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα κομμάτι»: Το παγωτό της παιδικής μας ηλικίας που θυμόμαστε με νοσταλγία

Ένα αγαπημένο παγωτό, που βρίσκεται σε κάθε σπίτι και αποτελεί πειρασμός για μικρούς και μεγάλους. Τα οικογενειακά παγωτά ψυγείου δεν είχαν ποτέ τη διάσταση του επιδόρπιου σε ένα επίσημο τραπέζι, το γλυκό δηλαδή που θα έβγαινε στο τέλος για να ολοκληρώσει το μενού.

 Έκανε θραύση τη δεκαετία του ’90

Αυτό συνέβαινε και συμβαίνει με το χύμα παγωτό, που ασφαλώς υπερέχει σε ποιότητα. Εξαίρεση ένα και μόνο παγωτό, το οποίο έκανε θραύση τη δεκαετία του ’90, καλύπτοντας ακριβώς αυτό το… κενό.

Λίγο η διαφορετικότητα στην εμφάνιση – η προσεγμένη και πιο ψαγμένη σύνθεσή του – λίγο το μάρκετινγκ με τη στοχευμένη διαφημιστική καμπάνια, ανέδειξαν το Viennetta της Algida (Unilever) σε παγωτό ικανό να… σταθεί σε κυριακάτικο τραπέζι, όχι ασφαλώς αμιγώς οικογενειακό, αλλά παρουσία και καλεσμένων. Μάλιστα κάποια στιγμή είχε γίνει μόδα, εκτός του να υπάρχει μία Viennetta στο οικιακό ψυγείο για τέτοια περίσταση, να αποτελεί το γλύκισμα – «δώρο» που έφερναν μαζί τους οι καλεσμένοι!

Η χαρακτηριστική τηλεοπτική διαφήμιση πέτυχε διάνα σε αυτό το κομμάτι και το μήνυμα της ήταν παραπλήσιο σε όλες τις χώρες που κυκλοφόρησε το παγωτό. Το Viennetta λανσαρίστηκε στη Μεγάλη Βρετανία το 1982 και έως τα μέσα της δεκαετίας του ’90 θεωρούταν εναλλακτική πολυτελείας για είδος συμβατικού παγωτού.

Το «κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα κομμάτι» ήταν το σλόγκαν και στο εξωτερικό, όπου επίσης προωθήθηκε ως υποκατάστατο ενός γαλακτομπούρεκου ή ενός κανταϊφιού (με την εκάστοτε αντιστοιχία βέβαια στα κατά τόπους παραδοσιακά γλυκά).

Επρόκειτο πράγματι για ένα εξαιρετικά νόστιμο παγωτό, αλλά για να προκληθεί αυτός ο μεγάλος ντόρος γύρω απ’ το όνομα του στα ‘90s χρειάστηκε να βάλουν το χεράκι τους τα KFC και η Pizza Hut, που αποφάσισαν να το εντάξουν ως επιδόρπιο στο μενού τους. Υπήρχε βέβαια ένα… προβληματάκι με τη Viennetta.


Στη διαφήμιση το παγωτό φαινόταν αρκετά μεγαλύτερο απ’ ότι πραγματικά ήταν και αν υπήρχε μόνο μία συσκευασία στο ψυγείο δεν έφτανε ούτε για… ζήτω σε εξαμελές και άνω τραπέζι. Αυτό έθετε και εν αμφιβόλω τον value for money χαρακτήρα του, διότι η τιμή του ήταν σαφώς πιο τσουχτερή απ’ ότι άλλα συμβατικά οικογενειακά παγωτά.

Το προϊόν της Unilever ολοκλήρωσε τον κύκλο του ως οικογενειακό παγωτό κάπου στα μέσα της δεκαετίας του ’90 (και στην Ελλάδα προς τα τέλη της), δεν αποχώρησε όμως από την αγορά. Εξακολουθεί να παράγεται, έστω με μικρότερη επιτυχία έως σήμερα και το μόνο που έχει αλλάξει είναι η συσκευασία και το μέγεθος. «Λαχταριστό παγωτό με γεύση βανίλια και πολλαπλές τραγανές σοκολατένιες στρώσεις για maximum απόλαυση», αναφέρει και τώρα η περιγραφή του.

Εκτός από την Ελλάδα πωλείται σε άλλες 11 χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, στην αγορά των οποίων επέστρεψε το 2021 (ύστερα από απουσία 25 χρόνων), υπό το brand της Good Humor. Τότε, η είδηση είχε γίνει άμεσα αντικείμενο συζήτησης στο Twitter, με πολλούς Αμερικανούς να επιδοκιμάζουν για την «επιστροφή».

Το 2007, για τον εορτασμό των 25ων γενεθλίων της μάρκας, κατασκευάστηκε μια Viennetta 22,7 μέτρων, καταρρίπτοντας το προηγούμενο παγκόσμιο ρεκόρ για το μεγαλύτερο παγωτό σε μήκος ever.

Καμιά φορά νομίζεις ότι μόνο εσύ θυμάσαι τόσο έντονα κάποια συγκεκριμένα προϊόντα, που γλυκαίνουν τις αναμνήσεις των παιδικών σου χρόνων, έως ότου συμπεράνεις ότι το ίδιο συμβαίνει για εκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο…

Related posts

Ανανίας Φεστέρης: Ο Έλληνας υδραυλικός από τις Σέρρες που βγάζει 3.000 εupώ τη μέρα στα πολυτελή σαλέ της Ευρώπης

Παράτησε τα πάντα και αφοσιώθηκε στο Θεό: Η ταλαντούχα ηθοποιό των 90s που εξαφανίστηκε από προσώπου γης

Νίκος Φλωρινιώτης: Το καλό παιδί του αείμνηστου τραγουδιστή, η γενναία μάχη με τον καρκίνο και οι σχέσεις με τα αδέρφια του