Όλοι τον κατηγορούν για διπλό λάθος: «Ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή»

Για 5,5 χιλιόμετρα ο σταθμάρχης θα μπορούσε να δει ότι η τραγωδία πλησιάζει και πως τα δύο τρένα είναι πάνω στην ίδια γραμμή.

Το νέο στοιχείο

Ένα νέο στοιχείο σχετικά με τις ενέργειες του σταθμάρχη Λάρισας ο οποίος διώκεται σε βαθμό κακουργήματος ως υπεύθυνος για το πολύνεκρο δυστύχμα στα Τέμπη, παραθέτει ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, Παναγιώτης Τερεζάκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ.

Ο ίδιος εξήγησε πως ο 59χρονος ναι μεν έκανε το λάθος να δώσει εντολή στο μηχανοδηγό του Intercity να μετακινήσει την επιβατική αμαξοστοιχία στην ίδια ράγα με την εμπορική, ωστόσο είχε την ευκαιρία να «διορθώσει» το παραπάνω σφάλμα.

«Η Λάρισα έχει τοπικό πίνακα χειρισμού σηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι σε κάποια απόσταση πριν τον σταθμό και σε κάποια μετά τον σταθμό, έχουμε φωτοσήματα κλπ που δείχνουν την παρουσία του τρένου», διευκρίνισε ο κ. Τερεζάκης.

Συγκεκριμένα όπως είπε ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ, «για 5,5χλμ αφού έφυγε από τη Λάρισα, θα μπορούσε να είχε δει ότι έβαλε το τρένο σε λάθος γραμμή και να το σταματήσει».

«Το γιατί ο σταθμάρχης δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει το τρένο σε όλη του τη διαδρομή, είναι θέμα που ερευνάται από τον ανακριτή και τους εμπειρογνώμονες», εξήγησε έπειτα.

Τι συμβαίνει με την τηλεδιοίκηση;

Το γεγονός αυτό δεν αναιρεί βέβαια ότι τα τεχνικά συστήματα που θα μπορούσαν να περιορίσουν τις συνέπειες ενός ανθρώπινου λάθους, ουσιαστικά δεν λειτούργησαν ποτέ. «Μέχρι το 2010, 2011, 2012 υπήρχε τηλεδιοίκηση στον ΟΣΕ από το Κιάτο μέχρι το αεροδρόμιο και από την Αθήνα έως την Θεσσαλονίκη και τον Προμαχώνα. Σταδιακά, από το 2010 και μετά, έπεσε το σύστημα για διάφορους λόγους και δεν επανήλθε», ανέφερε σχετικά ο Παναγιώτης Τερεζάκης.

Όσο για την εμπειρία του σταθμάρχη στη συγκεκριμένη θέση ο σύμβουλος διοίκησης του ΟΣΕ είπε: «Μέχρι να πάει στη Λάρισα, είχε περάσει έναν χρόνο εκπαίδευση, αλλά δεν είχε άλλη προϋπηρεσία ως σταθμάρχης. Ήταν στην Λάρισα περίπου έναν μήνα και για ένα διάστημα ήταν μαζί με άλλον σταθμάρχη στην βάρδια».

Μιλώντας για το τι ισχύει από την πλευρά του μηχανοδηγού αναφέρει ότι «θα μπορούσε να ζητήσει μια επιπλέον διευκρίνηση αλλά δεν είναι υποχρέωση του μηχανοδηγού. Δεν είναι στο πρωτόκολλο αυτό».

Related posts

Καιρική «σταύρωση» στο δρόμο για το Πάσχα από τον Τάσο Αρνιακό: «Το δάκρυ του ουρανού περιμένει να μας συνοδεύσει»

Η Αθήνα παρέδωσε την Ολυμπιακή Φλόγα: Η μαγική ερμηνεία της Νάνα Μούσχουρη, οι τσολιάδες & η Αντιγόνη Ντρισμπιώτη

«Λευκή αντάρα» από τον Τάσο Αρνιακό: «Φεύγει η σκόνη, το χιόνι κοντοζυγώνει…»