Γιώργος Γεωργίου: Η αγάπη για το γράψιμο, η γνωριμία με τον Δαλιανίδη και ο λόγος που αποξενώθηκε με την Καραγιάννη

Γιώργος Γεωργίου: Γεννήθηκε στην Αθήνα στις 19 Σεπτεμβρίου του 1949. Από το 1974 ξεκίνησε την καριέρα του στο θέατρο έως και το 2015. Έπαιξε σε παραστάσεις του κλασσικού ρεπερτορίου σε ελληνική κωμωδία και επιθεώρηση. Έχει συνεργαστεί στο πέρασμα των χρόνων με όλους τους μεγάλους του Ελληνικού Θεάτρου, αν και ο ίδιος θεωρεί ατυχία ότι δεν δούλεψε με την Αλίκη Βουγιουκλάκη και την Τζένη Καρέζη.

Σπούδασε στη Επαγγελματική Σχολή Θεάτρου Αθηνών έχοντας για καθηγητές του μεταξύ άλλων την σπουδαία Ελληνίδα ηθοποιό Κάκια Παναγιώτου, τον κορυφαίο σκηνοθέτη μας Ντίνο Δημόπουλο αλλά και τους Γιάννη Γκιωνάκη, Βασίλη Κανάκη, Τάκη Βουγιουκλάκη και Αθηνόδωρο Προύσαλη. Ο Δημόπουλος ήταν που τον βοήθησε να πάρει και τον πρώτο κινηματογραφικό του ρόλο στην ταινία της Φίνος Φίλμ, “Οι βάσεις και η Βασούλα“.

Γιώργος Γεωργίου: Καλλιτεχνική πορεία

Η ταινία γέννημα της πρώτης μεταπολιτευτικής περιόδου, γυρισμένη στα στούντιο του Φίνου, στα Σπάτα αποτελεί διασκεδαστική αλληγορία, όπου η Βασούλα είναι η Ελλάδα και ο προαγωγός της είναι οι καταπιεστές της Ελλάδας. Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις σκοτεινές αίθουσες στις 03 Μαρτίου του 1975 χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Κακοί εκείνοι οι καιροί για κινηματογράφο στη χώρα μας! Ο Γεωργίου κρατά τον ρόλο του Μπόμπυ. Θα ακολουθήσουν οι ταινίες: «Επικίνδυνη νύχτα»(1976), «Μονά… ζυγά δικά μου…» (1979), «Ο ποδόγυρος»(1980), «Κορόιδο Ρωμιέ» (1981)και άλλες.

Στο θέατρο, ο Γιώργος Γεωργίου, βγήκε το 1974 με αρχαία τραγωδία, τον «Οιδίποδα Τύραννο». Η θεατρική του πορεία ήταν τόσο γεμάτη αφού υπηρέτησε όλα τα είδη με την ίδια σοβαρότητα ενώ πάντα ευχαριστεί τον Βασίλη Μπουρνέλλη αφού τον βοήθησε να εμφανιστεί ως πρωταγωνιστής στο ιστορικό θέατρο Ακροπόλ.

Ξεχωριστή στιγμή θεωρεί την συνεργασία του με τον Δημήτρη Ποταμίτη. Συνεργάστηκε επίσης με την Ρένα Βλαχοπούλου, τον Ντίνο Ηλιόπουλο, τον Νίκο Ρίζο και όλους σχεδόν τους θρύλους της κωμωδίας και της επιθεώρησης.

Στην τηλεόραση πρωτοβγήκε στο πλευρό του Λάμπρου Κωνσταντάρα, το 1977 στην ΥΕΝΕΔ με την σειρά «Εκείνες κι εγώ». Ακολούθησαν μικροί ρόλοι σε πολλές ακόμη σειρές της κρατικής και ιδιωτικής τηλεόρασης. Το 1994 μαζί με τον Γιάννη Δαλιανίδη γράφει το σενάριο της σειράς του Αντένα, «Αραχτοί και λάιτ». Ο Γιώργος Γεωργίου ακόμη και σήμερα κάνει αναφορές στη μεγαλοψυχία του Δαλιανίδη που στους αρχικούς τίτλους της σειράς έβαλε στο σενάριο το όνομα του στο ίδιο μέγεθος με το δικό του.

Παρότι μετρά περισσότερα από 40 χρόνια στο θέατρο όπως ο ίδιος είχε δηλώσει σε συνέντευξη του : «…Δεν έγινα πρωταγωνιστής, δεν έχει σημασία. Ο Κώστας ο Βουτσάς, είχε πει το εξής σοφό: « Αν δεν υπήρχατε εσείς οι δεύτεροι, οι χρήσιμοι και οι καλοί, εμείς δε θα μπορούσαμε να γίνουμε πρωταγωνιστές. Εσείς μας κρατάγατε και ανεβαίναμε εμείς!». Σοφό και ειλικρινέστατο.» (απόσπασμα από συνέντευξη του Γιώργου Γεωργίου στον Αλέξανδρο Τσομπανόπουλο.)

Γιώργος Γεωργίου: Η αγάπη για το γράψιμο

Ο Γιώργος Γεωργίου εκτός από την υποκριτική λατρεύει και το γράψιμο. Έχει γράψει πάνω από 30 επιθεωρήσεις και πέντε πρόζες που παίχτηκαν και οι πέντε από θιάσους των Γιώργου Πάντζα και Μάρθας Καραγιάννη σε περιοδείες αλλά και σε αθηναϊκά θέατρα. Είναι τακτικό μέλος της Εταιρείας Ελλήνων Θεατρικών Συγγραφέων.

Γιώργος Γεωργίου: Η γνωριμία με τον Δαλιανίδη

Ήρθε και είδε μια Επιθεώρηση στο ΜΙΝΩΑ, όπου είχα γράψει κι’ εγώ. Ο Δαλιανίδης εκείνη την εποχή έγραφε και σκηνοθετούσε στον Antenna το “Αραχτοί και Λάϊτ”. Tην επομένη με πήρε τηλέφωνο και μου ζήτησε πολύ ευγενικά να βρεθούμε στο σπίτι του στα Ιλίσια, πράμα που έγινε. Μου είπε ότι ψάχνει έναν συνεργάτη. Όταν του πήγα το πρώτο δείγμα έτρεμαν τα πόδια μου, Δαλιανίδης ήταν αυτός, του το διαβάζω και μου απαντά: “Νεαρέ προσλαμβάνεσαι”. Ξεκινήσαμε να γράφουμε και οι δύο – ξεχωριστά – αλλά όταν έφτασε η στιγμή για το γύρισμα και διάβασε το δικό μου μου είπε, “το δικό σου είναι καλύτερο, αυτό θα γυρίσω”. Τόσο γενναιόδωρο άνθρωπο δεν είχα ξαναγνωρίσει. Ο Δαλιανίδης, ένας μύθος του Ελληνικού Σινεμά, τόσο απλός, καθαρός και ντόμπρος – και μου έδινε και 150.000 δραχμές το επεισόδιο. Δεν θα τον ξεχάσω ποτέ.

Γιώργος Γεωργίου: Μιλά για τη Μάρθα Καραγιάννη

Με την Μάρθα Καραγιάννη ήσασταν πολύ φίλοι και συνεργάτες, τι έγινε και αποξενωθήκατε;

Αποξενωθήκαμε λόγω συγκυριών και του στενού περιβάλλοντος της. Για να καταλάβεις, όταν πριν 2 χρόνια την πήρα τηλέφωνο για να της ευχηθώ για το Νέο Έτος, το σήκωσε η… συγκάτοικος της, Ντόρα Δούμα, με έβρισε και μου μίλησε σαν καραγωγέας στο Λιμάνι. Από τότε χαθήκαμε οριστικά με την Μάρθα. Την Δούμα την είδα στην κηδεία της Μπρόγιερ αλλά την προσπέρασα.

Η Ντόρα Δούμα είναι γνωστή στον χώρο σας; Υπήρξε ηθοποιός;

Την κυρία αυτήν δεν την γνώριζα καν, ούτε το 1980 που ήμουν στο Θέατρο με την Μάρθα την είδα ποτέ να την επισκεφτεί. Το ότι είναι ηθοποιός το ξέρω γιατί το δήλωσε η ίδια, δεν την είδα όμως ποτέ και πουθενά να παίζει!

Related posts

Ανανίας Φεστέρης: Ο Έλληνας υδραυλικός από τις Σέρρες που βγάζει 3.000 εupώ τη μέρα στα πολυτελή σαλέ της Ευρώπης

Παράτησε τα πάντα και αφοσιώθηκε στο Θεό: Η ταλαντούχα ηθοποιό των 90s που εξαφανίστηκε από προσώπου γης

Νίκος Φλωρινιώτης: Το καλό παιδί του αείμνηστου τραγουδιστή, η γενναία μάχη με τον καρκίνο και οι σχέσεις με τα αδέρφια του