Επίδομα 400 ευρώ: Δικαιούχοι και αιτήσεις

Το οικονομικό βοήθημα των 400 ευρώ, το οποίο αναμένεται να δοθεί πριν από τις γιορτές, μπαίνει πλέον στην τελική ευθεία και αφορά συγκεκριμένες ομάδες ναυτικών που βρίσκονται εκτός εργασίας. Πρόκειται για μια έκτακτη ενίσχυση που σχεδιάστηκε ώστε να στηρίξει όσους είναι σε καθεστώς ανεργίας ενόψει της εορταστικής περιόδου, δίνοντας μια ουσιαστική ανάσα σε νοικοκυριά που περιμένουν τη συγκεκριμένη πληρωμή.

Το ποσό των 400 ευρώ θα καταβληθεί σε όλους τους δικαιούχους, ανεξάρτητα από ειδικότητα ή βαθμίδα, ενώ η πίστωσή του θα γίνεται σταδιακά στους τραπεζικούς λογαριασμούς που έχουν ήδη δηλώσει. Η διαδικασία αιτήσεων έχει ξεκινήσει από τις 26 Νοεμβρίου και θα ολοκληρωθεί στις 19 Δεκεμβρίου, με τις υπηρεσίες να εξετάζουν κάθε αίτηση με σειρά προτεραιότητας. Η πληρωμή θα προχωρά τμηματικά, καθώς ολοκληρώνεται ο απαιτούμενος έλεγχος για τον κάθε φάκελο.

Για να ενταχθεί κάποιος στους δικαιούχους, είναι απαραίτητο να πληροί συγκεκριμένα κριτήρια υπηρεσίας. Οι βασικές προϋποθέσεις συνδέονται με τη θαλάσσια υπηρεσία και απαιτούν είτε πάνω από 5 έτη συνολικής εμπειρίας και 10 μήνες εργασίας μέσα στην τελευταία τριετία, είτε τουλάχιστον 20 μήνες θαλάσσιας υπηρεσίας μέσα στην τελευταία πενταετία. Επιπλέον, η περίοδος ανεργίας μέχρι τις 25 Δεκεμβρίου 2025 πρέπει να κυμαίνεται από 30 ημέρες έως 24 μήνες.

Υπάρχουν όμως και ειδικές κατηγορίες που καλύπτονται από το επίδομα. Σε αυτές περιλαμβάνονται ναυτικοί που πάσχουν από χρόνιες παθήσεις, αρκεί να διαθέτουν πενταετή υπηρεσία και τα απαραίτητα δικαιολογητικά, όπως ΑΜΚΑ, εκκαθαριστικό και πιστοποίηση ΚΕΠΑ. Το βοήθημα καταβάλλεται επίσης σε όσους απολύθηκαν από τις Ένοπλες Δυνάμεις μετά τις 25/06/2025, εφόσον έχουν τουλάχιστον δύο χρόνια υπηρεσίας, αλλά και σε ναυτικούς που είχαν λάβει επιδότηση βάσει του Π.Δ. 228/1998 για τουλάχιστον δύο μήνες μετά τις 25 Δεκεμβρίου 2024.

Παράλληλα, οι ενδιαφερόμενοι πρέπει να πληρούν και πρόσθετες προϋποθέσεις ώστε να θεωρηθεί έγκυρη η αίτησή τους. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να έχουν εργαστεί αλλού μετά την τελευταία απόλυση, να μην λαμβάνουν σύνταξη ή άλλη παροχή πέρα από τα επιδόματα ανεργίας ή μητρότητας και να διαθέτουν πλήρως ενημερωμένα ταξιδιωτικά ή ναυτικά έγγραφα. Η θαλάσσια υπηρεσία που επικαλούνται πρέπει να έχει πραγματοποιηθεί είτε σε πλοία με ελληνική σημαία είτε σε πλοία τα οποία είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ, ώστε να μπορεί να επαληθευτεί μέσα από τον φάκελο του ναυτικού και τις εγγραφές του Ταμείου.

Έκτακτn ενημέρωση για όσους έχουν Πειραιώς, σoκ μόλις έγινε γνωστό

Σοκ στην τελευταία εργάσιμη του μήνα: «Μαύρη Παρασκευή» για την Πειραιώς – Κατέρρευσε το e-banking, χιλιάδες εγκλωβισμένοι

Πλήρης παράλυση παρουσίασε το ψηφιακό σύστημα συναλλαγών της Τράπεζας Πειραιώς την Παρασκευή 28/11, κατά την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μήνα.

Χιλιάδες πελάτες βρέθηκαν αποκλεισμένοι από τους λογαριασμούς τους σε μια κρίσιμη στιγμή, καθώς σήμερα έληγαν προθεσμίες για ασφαλιστικές εισφορές και άλλες σημαντικές πληρωμές, με τον κίνδυνο επιβολής προστίμων λόγω εκπρόθεσμης καταβολής να είναι πλέον ορατός.

Πώς κατέρρευσαν οι πλατφόρμες του e-banking
Το πρόβλημα ξεκίνησε νωρίς το απόγευμα, με το e-banking της τράπεζας να τίθεται εντελώς εκτός λειτουργίας. Πολλοί χρήστες ανέφεραν ότι δεν μπορούσαν να συνδεθούν, λαμβάνοντας το μήνυμα “Error 8”.

Η δυσλειτουργία δεν περιορίστηκε στην κύρια πλατφόρμα. Η υπηρεσία quick login με PIN δεν λειτουργούσε, ενώ ακόμη και η επιβεβαίωση συναλλαγών μέσω token απέτυχε σε πολλές περιπτώσεις.

Καταγράφηκαν αναφορές για περιορισμούς αναλήψεων από ορισμένα ΑΤΜ, προκαλώντας αναστάτωση σε όσους χρειάζονταν άμεσα μετρητά.

Το τηλεφωνικό κέντρο της τράπεζας έθετε αυτόματα τέλος στις κλήσεις, αφήνοντας τους πελάτες χωρίς καμία δυνατότητα ενημέρωσης ή υποστήριξης.

Η κατάσταση επιδεινώθηκε για όσους έπρεπε να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική επικαιροποίηση στοιχείων μέσω gov.gr, καθώς η διαδικασία εμφάνιζε συνεχή σφάλματα, κλειδώνοντας την πρόσβαση.

Χιλιάδες χρήστες «κλειδώθηκαν» και κινδυνεύουν με πρόστιμα
Η μεγαλύτερη ανησυχία, ωστόσο, αφορά τις κρίσιμες πληρωμές της τελευταίας εργάσιμης ημέρας (ασφαλιστικές εισφορές, λογαριασμοί κ.ά.).

Χιλιάδες πολίτες κινδυνεύουν να θεωρηθούν εκπρόθεσμοι σε υποχρεώσεις που έπρεπε να τακτοποιηθούν εντός της ημέρας, χωρίς δική τους ευθύνη, με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε πρόστιμα και επιβαρύνσεις.

Οργή πολιτών
Μέχρι αργά το βράδυ, η Τράπεζα Πειραιώς δεν είχε εκδώσει καμία επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τα αίτια της βλάβης ή το εκτιμώμενο χρονοδιάγραμμα αποκατάστασης.

Η έλλειψη ενημέρωσης προκάλεσε οργή και αγανάκτηση στους πελάτες, οι οποίοι εξέφρασαν την δυσφορία τους στα κοινωνικά δίκτυα, μιλώντας για «προσβλητική» και «απαράδεκτη» συμπεριφορά από την πλευρά του χρηματοπιστωτικού ιδρύματος.

Related posts

Θρήνος για τον Χρήστο που πέθανε μόλις 29 χρονών

Κακοκαιρία Byron: Κατολισθήσεις και πλημμύρες έφεραν οι βροχοπτώσεις

Στο «μάτι» της κακοκαιρίας η Αττική όλο το βράδυ – Οι 5 περιοχές που «πνίγονται» στο νερό με πάνω από 100 χιλιοστά βροχής