Τα βασικά αιτήματα των αγροτών περιλαμβάνουν την παραγραφή διώξεων, την καταβολή οφειλόμενων χρημάτων, κατώτερες εγγυημένες τιμές, ρεύμα στα 7 λεπτά και αφορολόγητο πετρέλαιο.
Την κλιμάκωση των κινητοποιήσεών τους αποφάσισαν οι αγρότες, οι οποίοι συμμετείχαν στην πανελλαδική σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα (Σάββατο, 13/12) στη Νίκαια της Λάρισας, γνωστοποιώντας ότι δεν θα πάνε στη συνάντηση με τον πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, την προσεχή Δευτέρα, στο Μέγαρο Μαξίμου. Στην πανελλαδική σύσκεψη στη Νίκαια συμμετείχαν εκπρόσωποι των 57 μπλόκων.
Οι αγρότες αποφάσισαν να ετοιμάσουν το κοινό πλαίσιο των αιτημάτων τους, το οποίο θα αποστείλουν εγγράφως στο Μαξίμου και σε όλα τα υπουργεία, με τον Παύλο Μαρινάκη να απευθύνει νέα έκκληση για διάλογο αλλά χωρίς κλειστούς δρόμους, κατά την παρέμβασή του στη Βουλή.

Τα αιτήματα αγροτών και κτηνοτρόφων
Μετά την σύσκεψη, οι αγρότες έκαναν γνωστά τα αιτήματά τους προς τον πρωθυπουργό, στα οποία θα περιμένουν σαφείς απαντήσεις πριν προχωρήσουν σε ραντεβού μαζί του, όπως αναφέρουν.
Η λίστα των αιτημάτων, σύμφωνα με την ΕΡΤ έχει ως εξής:
Παραγραφή διώξεων των αγροτών από τη Βουλή.
Καταβολή των χρημάτων που οφείλει η κυβέρνηση είτε από επιδοτήσεις είτε από αποζημιώσεις είτε από οπουδήποτε αλλού.
Κατώτερες εγγυημένες τιμές.
Ρεύμα στα 7 λεπτά.
Αφορολόγητο πετρέλαιο στη μάνικα.
Μείωση του κόστους παραγωγής.
Κατάργηση του χρηματιστηρίου ενέργειας.
Να εξυγιανθεί ο ΟΠΕΚΕΠΕ.
Να μοιραστούν τα κλεμμένα του ΟΠΕΚΕΠΕ, στους πραγματικούς δικαιούχους.
Να υπάρξει ελεγκτικός μηχανισμός στον Οργανισμό.
Να μην περάσει ο ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Στάση εργασίας στα λεωφορεία την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου
Οι ώρες που τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί
Στάση εργασίας ανακοίνωσαν για την Τετάρτη 17 Δεκεμβρίου 2025 από τις 11:00 έως τις 17:00 οι εργαζόμενοι στα λεωφορεία. Τη στάση εργασίας προκήρυξε το Σωματείο Εργαζομένων ΟΑΣΑ προκειμένου, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, να πραγματοποιηθεί Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση.
Οι ώρες που τραβούν χειρόφρενο οι οδηγοί
Τα δρομολόγια στις περιαστικές γραμμές της ανατολικής και δυτικής Αττικής αναμένεται να πραγματοποιηθούν κανονικά, χωρίς καμία αλλαγή.

Οι παραβάσεις ΚΟΚ στο στόχαστρο: Κάμερες σε πάνω από 600 λεωφορεία – Πώς θα λειτουργεί το σύστημα
Η… Οδύσσεια των επιβατών στα λεωφορεία της Αθήνας: Πόσο χρόνο χάνουμε περιμένοντας στις στάσεις
Αποσύρονται τα τρόλεϊ, έρχονται τα ηλεκτρικά λεωφορεία – Οι γραμμές που αντικαθίστανται
Έναν συμβολικό κύκλο που ξεκινά από το 1953 και φτάνει έως σήμερα κλείνει ο Πειραιάς, καθώς τα τρόλεϊ αποσύρονται σταδιακά από το κέντρο της πόλης για να παραδώσουν τη σκυτάλη στα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία.
Τέλος εποχής για τα τρόλεϊ
Η διαδικασία ξεκίνησε από την Ακτή Μιαούλη, όπου στις 10:30 το πρωί της Κυριακής 7 Δεκεμβρίου τα συνεργεία έκοψαν το πρώτο καλώδιο, σηματοδοτώντας την έναρξη της απόσυρσης του δικτύου ηλεκτροκίνησης. Η αποξήλωση στον Πειραιά αφορά πάνω από το 70% των γραμμών, ενώ από τη Δευτέρα οι γραμμές 17 και 20 θα εκτελούνται πλέον αποκλειστικά με ηλεκτρικά λεωφορεία.
«Αποχαιρετούμε σταδιακά τα τρόλεϊ όχι με ευκολία αλλά με σεβασμό»
Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, υπογράμμισε ότι η καθαρή ενέργεια που για δεκαετίες έδινε ώθηση στα τρόλεϊ μπορεί πλέον να προσφέρεται πιο αποδοτικά από τα σύγχρονα ηλεκτρικά λεωφορεία. Από την πλευρά του, ο δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης, ανέφερε ότι η μετάβαση «θα μειώσει το κόστος για τον πολίτη και το κράτος, θα εκσυγχρονίσει τις μετακινήσεις και θα αναβαθμίσει αισθητικά την πόλη».
Ωστόσο, εργαζόμενοι στα τρόλεϊ εκφράζουν επιφυλάξεις. Ο Γιώργος Γιολδάσης, μέλος του Σωματείου Εργαζομένων, σημειώνει ότι ένα ηλεκτρικό λεωφορείο χρειάζεται αντικατάσταση μπαταριών σε περίπου οκτώ χρόνια, με κόστος 100.000 ευρώ ανά όχημα, ενώ ένα τρόλεϊ μπορεί να λειτουργεί απρόσκοπτα επί 24 χρόνια.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, το λειτουργικό κόστος ανά χιλιόμετρο για ένα τρόλεϊ ανέρχεται στα 5,5 ευρώ, ενώ για τα ηλεκτρικά λεωφορεία περιορίζεται στα 2,5 ευρώ. Η πλήρης μετάβαση αναμένεται να επιφέρει εξοικονόμηση άνω του 50% στη λειτουργία του στόλου, καθώς και 20 εκατ. ευρώ λιγότερα έξοδα για συντήρηση και αντικατάσταση του δικτύου καλωδίων.
Αξίζει να σημειωθεί πως μετά την αποξήλωση των καλωδίων στον Πειραιά, το τραμ θα μπορεί να φτάνει στον τερματικό του σταθμό, ακριβώς έξω από το λιμάνι.
«Παραλύει» ξανά η χώρα – Μόλις ανακοινώθηκε η ημερομηνία
24ωρη πανελλαδική απεργία στις 16 Δεκεμβρίου και από την ΑΔΕΔΥ
Στους δρόμους θα βγουν την επόμενη εβδομάδα οι εργαζόμενοι στους Δήμους, αφού η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΟΕ-ΟΤΑ προκήρυξε 24ωρη απεργία την Τρίτη 16 Δεκεμβρίου.
Όσον αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, μέχρι στιγμής δεν έχει ανακοινωθεί επίσημα αν οι εργαζόμενοι του Μετρό, του Ηλεκτρικού, των τραμ και των λεωφορείων θα λάβουν μέρος στην απεργία, καθώς η απόφασή τους αναμένεται να βγει τελευταία στιγμή.
Η ΑΔΕΔΥ, μέσω ανακοίνωσής της, γνωστοποίησε ότι το 39ο Συνέδριό της αποφάσισε ότι η 24ωρη πανελλαδική πανδημοσιοϋπαλληλική απεργία θα πραγματοποιηθεί στις 16 Δεκεμβρίου 2025, «ενάντια στον προϋπολογισμό της κυβέρνησης της ΝΔ».
Παράλληλα, το 39ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ εκφράζει την πλήρη συμπαράστασή του στις αγροτικές κινητοποιήσεις και στα μπλόκα που έχουν στηθεί από τους αγρότες σε διάφορες περιοχές της χώρας.
«Όλοι/ες στις 16 Δεκέμβρη στις απεργιακές διαδηλώσεις των Ομοσπονδιών, των Εργατικών Κέντρων και των συνδικάτων, ενάντια στον κρατικό προϋπολογισμό και στα μπλόκα των αγροτών», υπογραμμίζει η ΑΔΕΔΥ στην ανακοίνωση.
Τα αιτήματα των εργαζομένων
Οι εργαζόμενοι πρόκειται να συγκεντρωθούν στις 11:00 π.μ. στην Πλατεία Συντάγματος, διεκδικώντας:
-Αυξήσεις και αξιοπρεπείς μισθούς
-Μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού
-Επαρκή χρηματοδότηση στους Δήμους
-Διατήρηση των κοινωνικών υπηρεσιών ως δημόσιο αγαθό
-Κατάργηση της διάταξης Βορίδη
-Μονιμοποίηση συμβασιούχων εργαζομένων
-Μέτρα κατά της ακρίβειας και της οικονομικής εξάντλησης