Fanpage
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Αφιερώματα
  • Κόσμος
  • Lifestyle
    • Γυναίκα
    • Εξομολογήσεις
    • ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΣΤΥΛ
  • Media
  • Γαστρονομία
  • Διακόσμηση
  • Travel
  • Plus
    • Πολιτική
    • DIY
    • PETS
    • VIDEOS
    • VIRAL
    • Άθλητικά
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΖΩΔΙΑ
    • ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ
Fanpage
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Αφιερώματα
  • Κόσμος
  • Lifestyle
    • Γυναίκα
    • Εξομολογήσεις
    • ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΣΤΥΛ
  • Media
  • Γαστρονομία
  • Διακόσμηση
  • Travel
  • Plus
    • Πολιτική
    • DIY
    • PETS
    • VIDEOS
    • VIRAL
    • Άθλητικά
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΖΩΔΙΑ
    • ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ
Fanpage
Fanpage
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Αφιερώματα
  • Γυναίκα
  • STORIES
  • DIY
  • Διακόσμηση
  • VIDEOS
  • VIRAL
  • PETS
  • Γαστρονομία
  • Travel
  • ΣΤΥΛ
  • ΟΜΟΡΦΙΑ
  • ΥΓΕΙΑ
  • Κόσμος
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
  • Άθλητικά
  • ΖΩΔΙΑ
  • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
  • Media
  • Lifestyle
  • ΘΡΗΣΚΕΙΑ
Copyright 2022 - All Right Reserved.

Γέφυρα Τσακώνας: Ανατομία ενός εντυπωσιακού έργου

Διακόσμηση
ΓΕΦΥΡΑ
by Newsroom 07.02.2016 22:27
Newsroom 07.02.2016 22:27
0

Η 2η μεγαλύτερη γέφυρα στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως και έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων

Ένα μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα έργο παραδόθηκε πριν από λίγες ημέρες ολοκληρώνοντας ουσιαστικά τον νέο αυτοκινητόδρομο Κορίνθου – Τριπόλεως – Καλαμάτας. Πρόκειται για την γέφυρα Τ4 στην περιοχή Τσακώνα στα σύνορα Αρκαδίας – Μεσσηνίας, μία τοξωτή, κρεμαστή γέφυρα, πραγματικό επίτευγμα των μηχανικών, καθώς κατασκευάστηκε πάνω σε ενεργή κατολίσθηση. Είναι η 2η μεγαλύτερη στην Ελλάδα από πλευράς ανοίγματος μετά τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου, συγκαταλέγεται μεταξύ των μεγαλύτερων τοξωτών γεφυρών παγκοσμίως και έχει ήδη προσελκύσει το ενδιαφέρον ξένων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Με απλά λόγια, πρόκειται για ένα τεράστιο τόξο που έχει στηθεί πάνω σε δύο βάθρα και η γέφυρα κρέμεται από αυτό το τόξο, δεν στηρίζεται πουθενά, ούτως ώστε να μην επηρεάζεται από την κατολισθαίνουσα περιοχή που βρίσκεται από κάτω της.

1

Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τον Φεβρουάριο του 2003 ενεργοποιήθηκε στην περιοχή μία από τις μεγαλύτερες κατολισθήσεις που έχουν παρατηρηθεί σε ελληνικό οδικό δίκτυο. Όγκος 6.000.000 κ.μ. ολισθημένων υλικών μετακινήθηκαν έως και 100 μέτρα αποκόπτοντας πλήρως τη εθνική οδό. Αφού διερευνήθηκαν όλες οι εναλλακτικές μέθοδοι αποκατάστασης ή παράκαμψης του σημείου αποφασίστηκε η κατασκευή της γέφυρας, καθώς αποδεσμεύει τον αυτοκινητόδρομο από μελλοντικές κατολισθήσεις που δεν μπορούν να αποκλειστούν από τους γεωλόγους.

Η μελέτη του έργου έγινε από ελληνικά γραφεία μελετών, ενώ η κατασκευή του από την ελληνική εταιρεία ΤΕΡΝΑ Α.Ε., μέλος του Oμίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Απασχολήθηκαν συνολικά πάνω από 600 άνθρωποι, οι οποίοι –όπως σημειώνει η εταιρία- στη μεγάλη τους πλειοψηφία ήταν Έλληνες πολίτες.

Ο συνολικός προϋπολογισμός κατασκευής ανέρχεται σε 22.850.000 ευρώ.

2

3

Βασικά χαρακτηριστικά

Η γέφυρα είναι ένας χαλύβδινος τοξωτός φορέας με αναρτημένο το κατάστρωμά του, συνδυαζόμενο με ένα φορέα από προεντεταμένο σκυρόδεμα προς την πλευρά της Τρίπολης. Έχει συνολικό μήκος 390 μ. και μέγιστο ελεύθερο άνοιγμα 300 μ. Το κατάστρωμά της έχει πλάτος 20,40 μ. στο προεντεταμένο τμήμα της και 22,80 μ. στο τοξωτό, ενώ περιλαμβάνει 4 λωρίδες κυκλοφορίας. Ο τοξωτός φορέας, ο οποίος αποτελεί σημαντική πρωτοτυπία για την Ελλάδα, αποτελείται από δύο παραβολικά τόξα που ενώνονται μεταξύ τους με αντιανέμιο σύνδεσμο.

4

Μοναδικότητα

Σύμφωνα με τον διευθυντή του έργου, πολιτικό μηχανικό, Νίκο Ντονά, η μοναδικότητα της γέφυρας έχει να κάνει με μια σειρά από παράγοντες: «Καταρχήν έχει να κάνει με το σχεδιασμό της, το μεγάλο ύψος και το μέγεθος του ανοίγματος που επιβλήθηκε από το σχεδιασμό ώστε να γεφυρώσει την κατολίσθηση. Επιπλέον, είναι σημαντική η έκταση των έργων που έγιναν για την κατασκευή των βάθρων της γέφυρας που φτάνουν 30 μέτρα κάτω από το έδαφος. Και βέβαια, ήταν πάρα πολύ μεγάλη η δυσκολία της κατασκευής των τόξων. Σκεφτείτε ότι φτιάχτηκαν από φορείς τεραστίας διατομής. Υπήρχε δυσκολία και στην παραγωγή τους στο εργοστάσιο και στη συναρμολόγησή τους στο εργοτάξιο αλλά κυρίως στην ανέγερσή τους σε αυτά τα ύψη. Χρησιμοποιήθηκαν μέθοδοι οι οποίες είναι πρωτόγνωρες για τα ελληνικά δεδομένα».

Η κατασκευή και η ανέγερση του τόξου

Για τις δυσκολίες της κατασκευής και της ανέγερσης του τόξου μίλησε στο WE του News247 ο Αχιλλέας Πατσιούρας, ο οποίος εργάστηκε ως υπεύθυνος μηχανικός ανέγερσης των μεταλλικών στοιχείων της γέφυρας στη εταιρία ΕΜΕΚ ΑΕ, για λογαριασμό της ΤΕΡΝΑ Α.Ε, ενώ απασχολήθηκε και ως project manager για την βιομηχανοποίηση του τόξου στο εργοστάσιο. Όπως μας εξηγεί, για την κατασκευή του μεταλλικού τόξου δούλεψαν υπό πολύ δύσκολες συνθήκες 130 άνθρωποι συνολικά, 50 στο εργοστάσιο και 80 στην ανέγερση. «Ξεκινήσαμε την ανέγερση του τόξου αρχές Ιουλίου του 2014 και την είχαμε ολοκληρώσει τέλη Δεκεμβρίου. Για τέτοιο έργο το χρονικό διάστημα είναι πολύ μικρό, ακολουθήσαμε όμως πολύ αυστηρό χρονοδιάγραμμα διότι βρισκόμασταν πάνω σε ενεργή κατολίσθηση, αν μας έπιανε ο χειμώνας δεν ξέραμε τι μπορούσε να συμβεί με τις βροχές και την κακοκαιρία».

«Η μεγαλύτερη δυσκολία ήταν το γεγονός ότι το τόξο για να μπορέσει να φτάσει σε τόσο μεγάλο ύψος πάτησε σε πύργους που ήταν μέσα σε μια ενεργή κατολίσθηση. Τα επιμέρους τμήματα φτιάχτηκαν στην Αθήνα , είχαν μέγιστο μήκος 15 μέτρα και τα μεταφέραμε σε νταλίκες. Στο εργοτάξιο τα ενώναμε σε σπονδύλους των 40 μέτρων. Είχαμε λοιπόν 40 μέτρα από τη μία πλευρά και 40 από την άλλη, με πλάτος 22 μέτρα τα οποία συνδέονταν με σωλήνες μεταξύ τους για να δημιουργηθεί το διπλό τόξο. Αυτό σχημάτιζε ένα τμήμα με μέγιστο βάρος 340 τόνων και έφτανε μέχρι 65 μέτρα ύψος. Για να το ανεβάσουμε μας έπαιρνε μιάμιση – δύο μέρες. Το κομμάτι ανέβαινε 5 μέτρα την ώρα κι έπρεπε να φτάσουμε στα 65 μέτρα».

5

6

Αδιάκοπες εργασίες μέρα νύχτα

Σύμφωνα με τον Αχιλλέα Πατσιούρα, όλο το διπλό μεταλλικό τόξο 250 μέτρων είναι συγκολλητό, δεν υπάρχουν κοχλιωτές συνδέσεις. «Τα κομμάτια του τόξου έπρεπε να κουμπώσουν το ένα με το άλλο και να συγκολληθούν με μια απόλυτη γεωμετρική ακρίβεια. Ξεκινήσαμε λοιπόν από τη μεριά της Τρίπολης και από τη μεριά της Καλαμάτας και σιγά σιγά βρεθήκαμε στο κέντρο για να το κλείσουμε. Για να ενωθούν τα τόξα ανά σημείο μας πήρε γύρω στις 15 μέρες συνεχόμενης 24ωρης εργασίας, η μία βάρδια διαδεχόταν την άλλη, ενώ απαγορευόταν να σταματήσουν οι συγκολλήσεις πριν την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης της τελικής διατομής.

Κάθε συγκόλληση έχει ελεγχθεί πλήρως με υπερήχους, τεχνολογία που μπορεί να δείξει ατέλειες μέσα στο μέταλλο της τάξεως χιλιοστών. Βέβαια, οι άνθρωποι που ήταν μέσα στο τόξο και έκαναν τις συγκολλήσεις, δούλευαν σε θερμοκρασίες 60 βαθμών κελσίου, με όλες τις προφυλάξεις βέβαια, στολές, μάσκες, δερμάτινα γάντια, ποδιές κλπ, σε πολύ δύσκολες συνθήκες αλλά ασφαλείς. Η ασφάλεια όλων είχε προτεραιότητα».

7

8

Χωρίς πυλώνες

Η ανακούφιση για όλους ήρθε όταν είδαν το τόξο να στέκεται μόνο του, χωρίς τους πυλώνες στήριξης. «Εκεί ουσιαστικά ολοκληρώθηκε επιτυχημένα μια δουλειά 7 περίπου μηνών και μπορούσαμε να είμαστε σίγουροι ότι το προϊόν είχε ολοκληρωθεί, διότι η ανέγερση των καλωδίων και του καταστρώματος θα ήταν μεν κάτι δύσκολο αλλά όχι ακατόρθωτο. Είναι σημαντικό ότι όλοι οι άνθρωποι που συμμετείχαν ήταν εξειδικευμένοι και έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Ο καθένας μας ξεπέρασε τον εαυτό του. Εμπιστευτήκαμε ο ένας τον άλλον. Και τα καταφέραμε».

via

Ακολουθήστε το Fanpage στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Σχετικά άρθρα

  • Αδιανόητη τραγωδία, τουλάχιστον 59 νεκροί: Σοκαριστική κατέρρευση γέφυρας γεμάτης αυτοκίνητα, θρήνος στη χώρα

    10.09.2024 19:32
  • Μόνο ντροπή: Πατέρας κουβαλά στην αγκαλιά του το παιδί του με κινητική αναπηρία για να ανεβούν σε γέφυρα στη Θεσσαλονίκη

    24.10.2023 11:01
  • Βίντεο Σοκ: «Κόπηκε» στα δυο η γέφυρα που ενώνει Λουτράκι & Κόρινθο!

    15.10.2023 19:07
  • Πειραιάς Τώρα: Απειλεί να πέσει από τη Γέφυρα στο Καραϊσκάκη!

    19.09.2023 00:03
  • Στους δύο οι νεκροί από την κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα: Πέθανε ο 22χρονος που νοσηλευόταν

    29.07.2023 20:16
  • Αχτίδα φωτός: 22χρονη γέννησε μέσα σε ασθενοφόρο πάνω στη γέφυρα της Χαλκίδας

    24.07.2023 23:06
  • Κατάρρευση γέφυρας στην Πάτρα: Κακουργηματικές κατηγορίες στους τέσσερις συλληφθέντες

    24.07.2023 19:03
  • Αδιανόητη τραγωδία στην Πάτρα: Δυο νεκροί από την κατάρρευση της γέφυρας (vid)

    23.07.2023 14:43
  • Τραυματίες και εγκλωβισμένοι: Έπεσε τμήμα της γέφυρας κοντά στον οικισμό Ρομά στην Πάτρα

    23.07.2023 14:07
  • Πάγωσαν όταν τον είδαν: Ποιος είναι ο άντρας που αυτοκτόνησε από τη Γέφυρα Ρίου -Αντιρρίου

    27.01.2023 17:14

Δημοφιλή

12.09.2025 20:24

Η νοσταλγία γίνεται πάρτι με ένα “Στρουμφάκι” στο παιδικό πάρτι

03.05.2023 21:37

Ξεφεύγει από τα συνηθισμένα: Ο ιδιαίτερος καναπές του Σάκη Ρουβά ανατρέπει τους...

02.05.2023 18:35

Ο παραμυθένιος χώρος που χαλαρώνει: O ολάνθιστος κήπος του εξοχικού της Μαρία...

27.04.2023 19:25

Minimal έπιπλα και ψάθινη μοκέτα: Το σπίτι της Μαρία Ηλιάκη έχει την...

19.04.2023 20:16

Η λεπτομέρεια που το κάνει μοναδικό: Εννιαόροφο κτίριο στην Θεσσαλονίκη αλλάζει χρώμα...

18.04.2023 23:27

Πολυτελής κουζίνα, τεράστιο ενυδρείο, τζάκι: Η Ελεονώρα Μελέτη έχει το ωραιότερο σπίτι...

18.04.2023 23:18

Το κοτέτσι και ο τεράστιος κήπος: Το εντυπωσιακό σπίτι του Σάκη Ρουβά...

05.04.2023 19:37

Ροζ μάρμαρο και θυμίζει Barbie: Η Νατάσα Θεοδωρίδου μας έδειξε το σπίτι...

Πρόσφατα

04.12.2025 22:17

Έκλεισαν τη νέα Εθνική Οδό Πατρών – Πύργου – Ουρές χιλιομέτρων

04.12.2025 21:53

EKTAKTO: Γενικό μπλακ άουτ τώρα λόγω κακοκαιρίας

04.12.2025 21:38

Η υπερβολική κατανάλωση αυτών των 4 φαγητών καθημερινά θα καταστρέψει ακόμη και...

04.12.2025 21:25

Μόλις ανακοινώθηκε: «Παραλύει» αύριο όλη η χώρα

04.12.2025 21:12

Χιόνι και μέσα στην πόλη: Η εβδομάδα του Δεκέμβρη που θα κάνει...

04.12.2025 20:58

Δυσάρεστα νέα για την υγεία της Χρυσούλας Διαβάτη – Μόλις έγινε γνωστό

04.12.2025 20:30

Αuτά είναι τα 3 ζώδια που το μυαλό τους στροφάρει με χίλια...

04.12.2025 20:05

Βόμβα στην υπόθεση δολοφονίας του Βασίλη Καλογήρου: Του έκοψαν το

04.12.2025 19:45

Δώρο Χριστουγέννων 2025: Ξεκινούν οι πληρωμές, πώς να το υπολογίσετε

04.12.2025 19:33

Ανακαλείται πασίγνωστο προϊόν από τα ράφια του σούπερ μάρκετ – Περιέχει επικίνδυνη...

04.12.2025 19:16

Πώς μας προειδοποιεί το συκώτι ότι είναι υπερφορτωμένο

04.12.2025 19:04

Παρασκευή Κουτσαΐδη: H τυφλή μαθήτρια από την Κρήτη που αρίστευσε στις εξετάσεις

04.12.2025 18:52

Κακοκαιρία: Ισχυρός πυρήνας καταιγίδας στη Δυτ. Αττική – Στο «κόκκινο» 7 περιοχές...

04.12.2025 18:28

Συγκλονιστικό βίντεο: Χείμαρρος «κατάπιε» ΙΧ – Τρεις άνθρωποι σώθηκαν την τελευταία στιγμή

04.12.2025 18:19

Κλειστά αύριο Παρασκευή όλα τα σχολεία της Αττικής λόγω κακοκαιρίας

04.12.2025 17:50

Αλλαγή ώρας 2026: Πότε γυρνάμε τα ρολόγια – Κερδίζουμε ή χάνουμε μια...

04.12.2025 17:39

Κακοκαιρία Byron: Νεροποντή στην Αττική – Πλημμύρες και κλειστοί δρόμοι

04.12.2025 17:10

Διαζύγιο βόμβα για πασίγνωστη κυρία της Ελληνικής τηλεόρασης, σoκ στην ελληνική showbiz

04.12.2025 16:29

ΣΟΚ τι ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για τους αγρότες

04.12.2025 15:46

Άγγελος Λάτσιος: Το σοβαρό πρόβλημα υγείας στο Ναυτικό – «3 μέρες στο...

04.12.2025 15:31

EKTAKTH ΔΗΛΩΣΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΓΙΑ ΑΓΡΟΤΕΣ – Σoκ τι ανακοίνωσε

04.12.2025 15:14

Την δηλητηρίασε με χλωροφόρμιο: Η αληθινή ιστορία της 15χρονης Στέφι – Βρέθηκε...

04.12.2025 14:44

Αδιανόητο το ποσό: Τόσο κοστίζει η “απλή” τσάντα που κρατούσε η Μενεγάκη...

04.12.2025 14:24

ΕΚΤΑΚΤΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΟΝΑΧΗ ΝΑΤΑΛΙΑ ΛΙΟΝΑΚΗ

fanpage

Εάν είστε από τους ανθρώπους που “ψάχνονται”, που ανακαλύπτουν, που δημιουργούν, που ξέρουν να ζουν, τότε βρίσκεστε στο σωστό μέρος!

Η ομάδα του fanpage.gr είναι εδώ για να σας ενημερώνει καθημερινά με ότι πιο φρέσκο κυκλοφορεί.

Footer Logo

© 2022 - Fanpage. All Rights Reserved | Powered by lagio.dev


Back To Top
Fanpage
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Αφιερώματα
  • Κόσμος
  • Lifestyle
    • Γυναίκα
    • Εξομολογήσεις
    • ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΣΤΥΛ
  • Media
  • Γαστρονομία
  • Διακόσμηση
  • Travel
  • Plus
    • Πολιτική
    • DIY
    • PETS
    • VIDEOS
    • VIRAL
    • Άθλητικά
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΖΩΔΙΑ
    • ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ
Fanpage
  • Αρχική
  • Ειδήσεις
  • Αφιερώματα
  • Κόσμος
  • Lifestyle
    • Γυναίκα
    • Εξομολογήσεις
    • ΟΜΟΡΦΙΑ
    • ΣΤΥΛ
  • Media
  • Γαστρονομία
  • Διακόσμηση
  • Travel
  • Plus
    • Πολιτική
    • DIY
    • PETS
    • VIDEOS
    • VIRAL
    • Άθλητικά
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ
    • ΕΠΙΣΤΗΜΗ
    • ΖΩΔΙΑ
    • ΘΡΗΣΚΕΙΑ
    • ΥΓΕΙΑ
© 2022 - Fanpage. All Rights Reserved | Powered by lagio.dev
Sign In

Keep me signed in until I sign out

Forgot your password?

Password Recovery

A new password will be emailed to you.

Have received a new password? Login here